ویژگی های یک چشم پزشک خوب چیست؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ویژگی های یک چشم پزشک خوب چیست؟
نوشته شده در جمعه 20 مرداد 1402
بازدید : 14683
نویسنده : jaber36


خیلی ها وقتی به پزشک مراجعه می کنند فرقی نمی کند که چشم پزشک باشد یا پزشک دیگری، انتظار دارند که مشخص باشد. و در برخی موارد ساده و شاید هم سلیقه ای است. می توانیم در مورد برخی از ویژگی های یک چشم پزشک خوب در کلینیک هما صحبت کنیم، لطفا با ما همراه باشید.

علائم چشم پزشک به شرح زیر است.

1- برای گوش دادن به سخنان بیمار وقت بگذارید:

یک چشم پزشک خوب باید صبور باشد و سعی کند به حرف های شما گوش دهد تا بیماری شما را بر اساس اطلاعاتی که از شما دریافت می کند یا در نتیجه پاسخ های شما تجزیه و تحلیل کند و علائم و نشانه های بیماری را به درستی تشخیص دهد.

اگر به اپتومتریست مراجعه می کنید که نمی تواند به صحبت های کوتاه و مفید شما در مورد بیماری شما گوش دهد و به سرعت نسخه تجویز می کند، بهتر است اپتومتریست خود را عوض کنید.

چشم پزشک ممکن است مشغول باشد، اما وظیفه ذاتی یک چشم پزشک خوب ارزیابی بیمار است تا بیمار بتواند با خیال راحت در مورد مشکلات بیماری خود صحبت کند.

2- پاسخ به سوالات بیماران:

پاسخ به سوالات و نیازهای اطلاعاتی یکی از ویژگی های چشم پزشک خوب است، زیرا حق بیمار برای داشتن منابعی برای رفع نیازها و عدم قطعیت های مرتبط با بیماری خود اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل، چشم پزشکان خوب به صورت آنلاین، تلفنی و تلفنی آگاه هستند. رو در رو یا به سوالات بیمار پاسخ دهید و از منشی آگاه استفاده کنید.

3- سهل انگاری بیماران:

اگر به چشم پزشک مراجعه می کنید و تفاوت بین اولین و دومین ویزیت خود را نمی دانید، باید در انتخاب خود تجدید نظر کنید، زیرا یک چشم پزشک خوب و وظیفه شناس سعی می کند اطلاعات و علائم شما را برای انتخاب جمع آوری کند. بهترین درمان برای شما است، به همین دلیل است که یک پزشک متخصص باید مشخصات بیماران جدید را ثبت کند و اطلاعات آنها را در رایانه ثبت کند تا با گذشت زمان از کارایی تشخیص و درمان بیماری کاسته نشود.

4-نحوه رفتار با بیماران:

چشم پزشک حاذق سعی می کند شرایط را در برخورد با بیماران با توجه به شرایط آنها تغییر دهد، مثلاً در برخورد با کودک سعی می کند با او ارتباط برقرار کند تا کودک برای بازگشت و ادامه درمان و میزان بهانه هایش جذب او شود. . یا در مقابل افراد مسن و کم حوصله با توجه به شرایط جسمی و رفتاری خود رفتار می کنند.

یک چشم پزشک خوب چه ویژگی هایی دارد؟

5- حسن خلق:

رفتار بد شایسته یک پزشک یا چشم پزشک خوب نیست. جای تعجب نیست که بیماران دوست ندارند هنگام توضیح بیماری های خود با رفتار بد چشم پزشکان مواجه شوند.

6- سطح علمی عالی:

سطح دانش علمی، کارایی تخصصی، استفاده از روش های جدید و به روز در زمینه چشم پزشکی، درمان بیماران با استفاده از بهترین دستگاه های موجود پارامتر دیگری برای انتخاب چشم پزشک خوب است.

7- به بیمار احترام بگذارید:

یکی از حقوق مسلم بیماران حفظ کرامت است.

8- رعایت نظم و وقت شناسی کار:

چشم پزشک خوب با اتلاف وقت حق بیماران را ضایع نمی کند.

9- دقت در کار و تشخیص دقیق بیماری ها:

بیمار ابزار و روشی برای ارزیابی اثرات داروها نیست و چشم پزشک خوب باید در تشخیص صحیح و به موقع این بیماری دقت زیادی داشته باشد.

10- حریم خصوصی و رازداری:

حفظ اطلاعات محرمانه و خصوصی بیماران الزامی است.

11- آنچه روشن است، آنچه باید گفته شود:

عبارت فوق یکی دیگر از شاخص ها و معیارهای انتخاب چشم پزشک خوب است چرا که یک چشم پزشک خوب می تواند نتایج درمان بیماران و نظرات آنها را تشخیص دهد و رضایت بیماران از نحوه تشخیص و درمان، افتخارآمیزترین و بزرگترین است. مهم. فاکتور چشم پزشک شهرت خوبی دارد.

کلینیک ویرا هما به سرپرستی دکتر منصور همایونی با عملکرد مفید، تشخیص صحیح بیماری ها و انتخاب روش درمانی مناسب برای بیماران صیانت از حقوق شماست.

ادامه نوشته: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-چشم-شیراز






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: